Fine - Days Incomplete
FINE. – Coldblooded

虫の息。ドイツ、ベルリン発のダークなオルタナポップ、ファインさん。見ててなんだかとても良い感じがします。とはいえ、彼女のことはよくわからんけど。冬にぴったりの「coldblooded」ひぇ~ッ。最後にやってきたこのミュージックビデオがビデオ大賞だったかも・・・_orz

https://www.youtube.com/watch?v=uQPqkWrHxZE

FINE. – Blue

Fine - Days Incomplete

FINE. – October They’ll Be

Fine – Days Incomplete

FineDays Incomplete from the upcoming debut album “Rocky Top Ballads” out June 7, 2024 on Escho. Fine elegantly weaves an unadorned but rich and fully intoxicating tapestry of folk, country, and trip-hop into something ethereal and magical, conjuring a surreal sense of being there for Mazzy Star in 1994 gently ebbing into the future of experimental pop music.

Fine - Days Incomplete
Fine - Days Incomplete

こっちも好きなんだけど・・・。英リヴァプール発のアンビエントインディフォーク、King Hannah さん。

King Hannah – Crème Brûlée

最後にやってきたこのミュージックビデオがビデオ大賞だったかも・・・_orz

もっともっと最後にやってきたこのミュージックビデオがビデオ大賞だったかも・・・_orz

Oneohtrix Point Never – No Nightmares

本当に不思議な音楽。
どうしたらこんな発想が生まれるのか、ダニエルの頭を覗いてみたい。

  • 坂本龍一

彫刻の様に細かく作り込まれたテクスチャ、複雑なマニュアル・オペレーションが生み出す慣性や抵抗を感じさせる音源や音像の変化はダニエルにしか作り出せないと思う。抽象度が高く演繹的に予測することが難しい展開、そしてアコースティックとシンセシス、サンプリングの組み合わせによって作られる中毒性の高い音世界を皆様にも是非体験してもらいたい。

  • 真鍋大度

これは訪れなかった未来の、存在しないはずの音楽
ダニエル・ロパティンの肩越しに、見知らぬ地平を見る

  • agraph/牛尾憲輔

あなたをあなたにするものが、あなたの思い出なのだとして、思い出自身が思い出を書き換えるのだとしたら、一体今のあなたは何者なのだろう。OPNの音楽は、あなたの記憶の裂け目を示す。音楽が終わるとき、もはやあなたは、あなたが思うあなたではなくなっているだろう。

  • 樋口恭介

誰もが認める現在の鬼才!!ワンオートリックス・ポイント・ネヴァーが年間ベストにも多数選出された、「架空のラジオ局」というコンセプトの最新アルバム『Magic Oneohtrix Point Never』より新たにザ・ウィークエンドがヴォーカル参加した「No Nightmares」

Despite its title, the video is terrifying as hell thanks to director Nate Boyce. Here’s what he said of the collaboration:

Dan initially sent me an excerpt of ‘Fear of the Inexplicable’ by Rilke as a prompt to start working on our idea of a debased animation. Abel and Dan traverse psychoanalytically charged scenarios and spaces that evoke a lurid mix of art and architectural references. Eventually I started to associate the implications of the Rilke poem to the biblical story of the Binding of Isaac, an anxiety inducing story I hated as a kid that became a subtext for the latter half of the piece. Despite the fact that Abraham is thwarted by divine intervention, I was terrified by his incomprehensible zealotry and willingness to sacrifice his own child, who I identified with. This story ensured my eventual atheism, but also my ongoing fascination with how these archaic stories, symbols, and motifs have continued relevance even now, and in many ways still structure our experience. So, as it happens in the animation, this process of individuation through archetypal projection starts with heroic ideations that devolve into anxiety and fear, culminating in a carnivalesque mockery of the faith required to confront these fears.